יום ראשון, 7 באפריל 2019

התנגדות לצוואה

התנגדות לצוואה נדחתה כתוצאה מטיפול מוצלח של משרד עו"ד דניאל ארנסט

פסק דין (תמצית)

תמ"ש 6694-08-16 בפני כב' השופט ארז שני בבית המשפט למשפחה בתל אביב מיום 9.5.18
משרדנו משרד עורכי דין צוואות  מתמחה בכל בנושאי צוואה ירושה ועזבון לרבות קיום צוואות, והתנגדות לצוואות.

במקרה זה ייצגנו (עו"ד צוואות ) בבית המשפט למשפחה יורש שירש לפי הצוואה , מחצית לו ומחצית  לאחיו , האח התנגד לקיום הצוואה בטענה שהדירה שייכת לו בלבד מכח מתנה שקיבל מהאם.
עו"ד דניאל ארנסט  וצוות המשרד עורכי דין צוואות שהופיעו בבית המשפט שכנעו את בית המשפט שהצוואה תקפה וראויה לקיום.

בפסק דין מנומק ומפורט קיבל בית המשפט את טענות משרד עו"ד ארנסט . הפסק הותר לפרסום ללא שמות הצדדים.

להלן תמצית הפסק:

 פסק בתמ"ש 6694-08-16 בפני כב' השופט ארז שני בבית המשפט למשפחה בתל אביב מיום 9.5.18
בתיק נפסקו ונקבעו מספר עקרונות . ראשית כי הטענה כי הדירה אינה חלק מהעזבון מקומה בתביעה נפרדת ולא בהתנגדות לצו קיום צוואה.
לענין הצוואה נקבע כי היא הוגנת מחלקת העזבון בשווה בין ה האחים אינה נגועה בהשפעה בלתי הוגנת. לא הופעלו על האם לחצים וכן חלפו מספר שנים בין עריכת הצוואה עד הפטירה ומכאן שהיה זמן לאם לשנות את צוואתה אם היה חשש שהיתה נתונה ללחצים בזמנו.
לענין מעורבות של הבנים בעריכת הצוואה נקבע כי דוקא הצד השני ניסה לגרום לאם להעדיפו אך האם הורישה לשני הילדים שווה בשווה, ובית המשפט התרשם כי לא רצתה להעדיף אח אחד על משנהו.  במקום לפנות לעו"ד לענייני צוואות וירושות.

נושא נוסף בפסק הדין הוא לשון הרע שכתב אחד האחים על משנהו בפניות 8 מכתבים לבנקים ולגורמים שונים וכאן חוייב המשמיץ בפיצוי בסך 90 אלף שח.
בסוף פסק הדין חוייב האח המתנגד לצוואה בהוצאות משפט של 80 אלף שח וכן בפיצוי בגין לשון הרע בסך 90,000 שח וסה"כ 170,000 שח נפסקו לטובת הלקוח.

תוכלו לפנות למשרדנו עו"ד צוואות בכל שאלה בנוגע לצוואה וירושה. לטיפול בצווי ירושה או בצווי קיום צוואה. או בהתנגדות לצוואה, וכל שאלה אחרת בתחום עזבון צוואה וירושה.  משרדנו מתמחה בכך ויתאים לכל אחד את הטיפול והפתרון המתאים ביותר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה