יום ראשון, 7 באפריל 2019

צווי ירושה וקיום צוואה לתושבי חוץ שהותירו נכסים בישראל

צווי ירושה וקיום צוואה לתושבי חוץ שהותירו נכסים בישראל


משרדנו משרד עורכי דין המתמחה בנושאי צוואות ירושות ועיזבונות בישראל ובחו"ל, לרבות הגשת בקשות לצווי ירושה או קיום צוואה לתושבי חוץ שנפטרו והותירו נכסים בישראל וכן טיפול בעזבונות וצוואות בחו"ל לאנשים ותושבי חוץ שנפטרו בחו"ל.


לאחר פטירתו של אדם, מבקשים יורשיו להסדיר את חלוקת עזבונו. במידה והנפטר ערך צוואה, חלוקת עיזבונו תיעשה בדרך שנקבעה על ידי הצוואה. אולם במקרה שלא נערכה צוואה המסדירה את אופן החלוקה, הרי שהעיזבון יחולק לפי הוראות חוק הירושה עפ"י דין.
משרדנו מתמחה גם בהוצאת צווי ירושה וצווי קיום צוואה לנפטרים שמקום מושבם אינו בישראל. על מנת לפנות בבקשה לרשם הירושה לקבלת צו ירושה לתושב חוץ יש לעמוד במספר תנאים:

נכס בישראל- תנאי סף להגשת בקשה לצו ירושה או קיום צוואה לנפטר שהוא תושב חוץ הוא שהנפטר הותיר אחריו נכס בישראל. הנכס יכול להיות נכס נדל"ן (דירה, חנות, בניין וכו') או חשבון בנק, קרנות ביטוחים כו'. שכן, אם אין נכס בישראל, הרי לרשם לענייני ירושה אין סמכות לתן צו לנפטר שאינו תושב ישראל.

תעודת פטירה מאומתת כדין- מאחר והרשם לענייני ירושה הינו רשות מעין שיפוטית הרי שהמסמכים המוגשים אליו נדרשים אימות כדין יש להגיש את תעודת הפטירה עם אימות קונסולרי או אפוסטיל. משרדנו מתמחה בהוצאת תעודות פטירה מאומתות כנדרש על פי הדין.

חוות דעת הדין הזר- הכלל הוא שצו הירושה ינתן לפי דין מקום מושבו של הנפטר. לכן אדם שנפטר בישראל, הרי שהצו יינתן לפי חוקי מדינת ישראל. כשעוסקים בבקשות של נפטרים שהינם תושבי חוץ יש לברר את הדין שחל בארצם. זאת עושים באמצעות קבלת חוות דעת מעורך דין מומחה בדין הזר המסביר כיצד יש לערוך את החלוקה או כיצד ניתן לקיים את צוואתו של תושב החוץ.

כאשר מדובר במדינה בה חוקי המדינה מקפחים או מדירים יורשים (לדוגמא: ישנן מדינות שלפי החוקים החלים אצלם נשים אינן נכללות בין היורשים) יחילו את חוקי מדינת ישראל.
משרדנו מתמחה בהוצאת צווים לנפטרים שאינם תושבי ישראל, וכן גם בטיפול בעזבונות וצוואות של תושבי חוץ בחו"ל. וכן מתמחה באיסוף כל החומר הנדרש לכך, החל מתעודות פטירה מאומתות וכלה בקבלת חוות דעת הדין הזר, לרבות תרגומים נוטריונים שלעיתים נדרשים בבקשות מסוג אלו.

תוכלו לפנות למשרדנו בכל שאלה בנוגע לצוואות ולירושות והגשת בקשות לקבלת צווי ירושה וקיום צוואה לתושבי חוץ שהותירו נכסים בישראל וכן לטיפול בארצות חו"ל בעזבונות ובכל ענין אחר בתחום דיני ירושה צוואה ועזבון בארץ ובעולם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה